Vi har en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som när du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller bevis på köpet.


För att starta en retur kan du kontakta oss på support@osmosverige.se Om din retur accepteras skickar vi dig instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras. Observera att eventuella returkostnader är ditt ansvar och inte täcks av oss. Som nämnts i början måste din produkt vara oanvänd för att vara berättigad till retur. Observera att en lageravgift tillkommer för alla produkter som returneras till vårt lager.

Du kan alltid kontakta oss om du har frågor om returer på support@osmosverige.se

Skador och problem
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.

Undantag / ej returnerbara artiklar
Vissa typer av varor kan inte returneras, t.ex. färskvaror (som livsmedel, blommor eller växter), specialanpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga varor) och varor för personlig vård (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.

Tyvärr kan vi inte acceptera returer på reavaror eller presentkort.

Utbyten
Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har accepterats gör du ett separat köp av den nya varan.

Återbetalning
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om återbetalningen godkänns kommer du automatiskt att återbetalas till ditt ursprungliga betalsätt. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och skicka återbetalningen.

Din produkt måste vara oanvänd för att vara berättigad till retur. Observera att en lageravgift tillkommer för alla produkter som returneras till vårt lager.

Vi accepterar inte returer för skönhets- och hygienrelaterade produkter.

På grund av produktens skönhets- och hygienkaraktär kan vi inte acceptera returer på nedanstående produkter:

  • MicroTone
  • OSMO HearPro
  • Trimlite
  • Osmo Alkotester
  • MaxClean
  • IPL Laser
  • Volumizer
  • OrthoVivid
  • Epilator L3
  • FibroPen
  • CleanLite
  • Hairo Dry Pro
  • NoseLite
  • Nagelvård
  • CelluWand
  • TopCutter
  • NeoWand
  • Snorlite
  • Silkier IPL

 

Garanti

Denna Begränsade garanti gäller för fysiska varor, och endast för fysiska varor, som köpts från Osmo ("Fysiska varor").

Denna begränsade garanti täcker eventuella defekter i material eller utförande vid normal användning under garantiperioden.

Under garantiperioden reparerar eller ersätter vi, utan kostnad, produkter eller
delar av en produkt som visar sig vara defekt på grund av felaktigt material eller utförande, vid normal användning och underhåll.

Garantiperioden för fysiska varor som köpts från oss är två år från inköpsdatumet. En utbytt fysisk produkt eller del omfattas av den återstående garantin för den ursprungliga fysiska produkten eller två år från datumet för utbytet eller reparationen, beroende på vilket som är längst.

Denna begränsade garanti täcker inte problem som orsakas av förhållanden, felfunktioner eller skador som inte beror på defekter i material eller utförande.

För att få garantiservice måste du först kontakta oss för att fastställa problemet och den lämpligaste lösningen för dig.

Kontakta oss via e-post så hör vi av oss så snart som möjligt (vi svarar normalt på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar)

E-post: support@osmosverige.se