Frakpolicy

All viktig fraktinformation på ett ställe:

- Behandlings- och processtid fram till avsändning: Det tar vanligen 2-5 arbetsdagar för behandling av din beställning fram till att den sänds från vårt lager.

- Spårningsnummer: Du får ditt spårningsnummer omedelbart efter att bearbetningen av din order är klar. Det tar cirka 1-3 dagar innan spårningsnumret visas på spårningssidan.

Ytterligare information om leverans under COVID 19-pandemin.

Vi är lyckligt lottade som har ett stabilt samarbete med våra partners i Kina, vilket har hjälpt oss att upprätthålla vår verksamhet så gott vi kan under COVID-19-pandemin (coronavirus). Vi har arbetat flitigt sedan februari 2020 för att följa med i den förändrade situationen när det gäller försändelser runt om i världen, och vi arbetar med alla tillgängliga resurser för att göra ändringar där det är möjligt för att se till att beställningar levereras så snabbt som möjligt.

- Leveranstid: Alla produkter tar mellan 5 och 12 arbetsdagar från avsändningstillfället. Leveransen är gratis och sker med DHL och liknande transportföretag.

Trots våra ansträngningar kan det tyvärr ibland uppstå pandemiska förseningar som ligger utanför vår kontroll:

1. Innan varorna skickas

- Olika områden kan tillfälligt påverkas av låsningar eller avbrott i tjänsten (inklusive vårt här i Kina), så paket kan fördröjas en tid hos respektive transportör i avsändarlandet (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar utöver den normala behandlingstiden).

- Spärrningar kan leda till att leveransen av produktionskritiska material till dina produkter avbryts under en viss tid (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar utöver den normala bearbetningstiden).

- Vi i Kina kan själva påverkas av en förnyad minskning av verksamheten på grund av låsningar, personalminskningar eller tillfälliga totalnedläggningar kan inte uteslutas (ingen exakt förutsägelse möjlig).

- Om du vill ändra leveransadressen, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.

2. Varor under transport

- Olika områden kan tillfälligt påverkas av nedläggningar eller driftsstopp, och därför kan paket som redan har skickats ligga kvar hos respektive leveransföretag under en viss tid (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar utöver den normala leveranstiden).

- På grund av den kraftigt ökade beställningsvolymen online och den samtidigt minskade personalstyrkan är tull- och importstationerna, som du eventuellt måste betala importtullar till, också mer belastade än vanligt, vilket gör att behandlingen av din import kan ta längre tid (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar utöver den normala leveranstiden).


- På grund av den kraftiga ökningen av ordervolymen på nätet i kombination med minskad personalstyrka är tull- och importstationerna, som du kan behöva betala importtullar till, också mer ansträngda än vanligt, så det kan ta längre tid att behandla din import (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar utöver den normala leveranstiden).

- Blockeringar kan innebära att personlig leverans till din dörr inte längre är tillåten på grund av smittorisken. Paket kommer då i allt större utsträckning att lämnas in på din lokala paketstation och ligga där tills du hämtar dem eller tills leverans är tillåten igen (ingen exakt förutsägelse möjlig).

- Det kommer att ta lång tid att återgå till de nivåer som rådde före pandemin (i värsta fall 2-5 extra arbetsdagar till den normala frakttiden).

- Om du har fått en felaktig vara, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Vi kommer att fortsätta att uppdatera den här sidan med den senaste informationen från våra fraktpartners om förseningar och områden där vissa av de tjänster vi använder inte kan ta emot leveranser.

Vi tackar dig för ditt tålamod och din förståelse.